Digital Citizenship Month

español abajo

Among the numerous repercussions of the COVID-19 pandemic is the fact that many aspects of our lives have been driven into an online or digital format. This transition has affected everybody, young and old alike, with lots of positive results.

As a school, we are extremely thankful for the technology that facilitated students’ learning during lockdown and, as parents, we are happy to hear our children laughing and playing with their friends when they are unable to go outside.


However, with all of life’s advantages, there will always be some need for caution. We should make sure that our accounts are secure with strong passwords (just as we always lock our front door or our car) and we should not overshare (just as we do not invite strangers into our homes to inspect our most personal belongings).


Year 12 student, Samuel, has dedicated this week’s radio broadcast to discussing the issues of Online Safety – with a focus on the pros and cons of social media. He is joined by some of the school’s Digital Leaders (students from across year groups who have undertaken special training in digital citizenship). Please listen by clicking the YouTube link below.



Do you know what apps and platforms your child uses and who they are talking to? Do you know which is their favourite Playstation game, and what it involves? If not, start by simply asking. They will probably be happy to see you taking an interest.


As parents, we do need to monitor our children’s online activities, setting boundaries and expectations, just as we do in the “real world”. It is essential that children have fun and are stimulated, but they also need to remember that the same rules of good behaviour apply online.


Sending, posting, or sharing false or nasty content can sometimes have even more damaging consequences online than it does in person.


Samuel’s radio broadcast kick-starts the Swans School Online Safety campaign throughout Primary and Secondary schools. Activities are intended to raise awareness and start conversations:

  • Form time activities: Can you spot a deep fake? Do computers have feelings? Online profiles...

  • Word of the Day competition with a focus on digital citizenship

  • The Great Swans Switch Off: a technology-free school day

  • Switch off Sundays

  • Online safety posters and displays

  • Informative parent video

  • Student Council House Photo Challenge: My Favourite Thing To Do IRL


The truth is that the majority of us are somewhat addicted to a mobile device in one form or another. But perhaps, as a community, we can become a little more aware of how much time we spend looking at a screen and how we behave in these virtual environments. As a happy result, we may even find ourselves enjoying more family time together.


Anyone for Pictionary?


____________


Mes de la Ciudadanía Digital

Entre las numerosas repercusiones de la pandemia del Covid-19, encontramos el hecho de que muchos aspectos de nuestras vidas ahora tengan un formato digital o en línea. Esta transición ha afectado a todos, tanto a jóvenes como a mayores por igual, con muchos resultados positivos.

En nuestro colegio estamos muy agradecidos por la tecnología que facilitó el aprendizaje de los estudiantes durante el confinamiento. A los padres nos alegra escuchar a nuestros hijos reír y jugar con sus amigos cuando no pueden salir.


Sin embargo, como con todas las cosas positivas de la vida, siempre hay que tener precauciones. Debemos asegurarnos de que nuestras cuentas sean seguras, con contraseñas seguras (del mismo modo que siempre cerramos la puerta de casa o de nuestro coche) y no debemos compartir mucha información (al igual que no invitamos a extraños a nuestras casas para inspeccionar nuestras pertenencias más personales).


El estudiante de Year 12, Samuel, ha basado su programa de radio de esta semana en los problemas que hay sobre seguridad online, con un enfoque sobre los pros y los contras de las redes sociales. A él se unen algunos de los Líderes Digitales del colegio (estudiantes de todos los cursos que han recibido una formación especial en ciudadanía digital).

¿Sabe qué aplicaciones y plataformas utiliza su hijo/a y con quién está hablando? ¿Sabe cuál es su juego favorito de Playstation y en qué consiste? Si no es así, comience simplemente preguntando. Probablemente les haga felices que les interese.


Los padres necesitamos monitorear las actividades online de nuestros hijos, estableciendo límites y expectativas, tal y como lo hacemos en el "mundo real". Es fundamental que los niños se diviertan y se estimulen, pero también deben recordar que las mismas reglas de buen comportamiento deben aplicarse en línea.

Enviar, publicar o compartir contenido falso o mezquino a veces puede tener consecuencias aún más dañinas por internet que en persona.

El programa de radio de Samuel pone en marcha la campaña del internet seguro del colegio Swans en los colegios de primaria y secundaria. Las actividades están destinadas a crear conciencia e iniciar conversaciones:

  • Actividades durante el registro y tutoría: ¿Puedes detectar una mentira/un bulo? ¿Los ordenadores tienen sentimientos? Perfiles online ...

  • Concurso sobre la Palabra del día con enfoque en la ciudadanía digital

  • The Great Swans Switch Off: un día escolar sin tecnología

  • Domingos de desconexión

  • Carteles y exhibiciones de seguridad online/por internet

  • Video informativo para padres

  • Desafío fotográfico del consejo estudiantil: Mi actividad favorita en la vida real

Lo cierto es que la mayoría de nosotros somos de una forma u otra adictos a un dispositivo móvil. Pero quizás, como comunidad, podamos ser un poco más conscientes de cuánto tiempo pasamos mirando una pantalla y cómo nos comportamos en estos entornos virtuales. Como resultado, incluso podemos disfrutar de más tiempo junto a la familia.

¿A alguien le apetece jugar al Pictionary?


____________


For more information on this Swans School campaign or any other activity, please feel free to contact us:


Para obtener más información sobre la campaña del colegio Swans o sobre otra actividad, por favor no dude en contactarnos:


Swans Primary School:

primary@swansschool.net

+34 952 773 248


Swans Secondary School

admin@swansschool.net

+34 952 902 755


www.swansschoolinternational.es




376 views
Swans Primary School 
Tel: 00 34 952 773 248 
Email: primary@swansschool.net
Swans Secondary School 
Tel: 0034 952 902 755 
Email: admin@swansschool.net
facebook logo vector.png
pinterest logo.png
1200px-Instagram_logo_2016.png
© 2020 Swans International School.
Nagüeles Swans School S.L. and The International Primary College of Marbella S.L. All rights reserved.
Privacy Policy. Cookies Policy